• slide 18
  • slide 17
  • slide 16
  • slide 15
  • slide 14
  • slide 13
  • slide 12
  • slide 11
  • slide 10
  • slide 09
  • slide 08
  • slide 07
  • slide 06
  • slide 05
  • slide 04
  • slide 03
  • slide 02
  • slide 01
  • slide 00

Nástěnné malby - malby pro děti

Malby pro děti

Malby dětem začínají v dětských pokojíčcích. Být dítětem a mít svůj vlastní pokoj - prostor, co víc si  přát v tomto bezstarostném období.

Malby dětských pokojů začínají být běžnou záležitostí. Malujeme však jinak, nemalujeme nahodilé  pohádkové postavičky z večerníčků, vyskládané vedle sebe do řady, hrdiny jako vystřižené,  orámované, nezasazené do prostředí . Tyto motivy jsou okoukatelnou, neoriginální a běžnou   záležitostí, i když se dětem mohou nějakou dobu líbit.

Malujeme příběh, iluzi, jiný svět. Svět, který v dětech rozvíjí fantazii, tvořivost. V tomto prostoru se  cítí dobře, hravě, energicky a živě. Zkrátka jsme si vědomi toho, že prostředí v jakém dítě vyrůstá   výrazně ovlivňuje celý jeho vývoj. Vytváříme malbou v celé místnosti nezapomenutelnou atmosféru.

Prostor, který roste s naší ratolestí, proto je třeba již v návrzích volit nadčasová témata z přírody, zvířata, různé fantasy motivy, které působí. Namalujeme příběh, obklopíme dítě barvami, hravým a pestrým světem.

Zde padají veškeré hranice. Otevíráme a zavíráme dveře do pohádkového, tvořícího prostoru. Pokoj jako příběh, místnost, která má duši, živost, energii. Tématem může být to co se děje v trávě. Děti tak mají možnost vidět různé obyvatele přírody v nadživotní velikosti.

Malba pro děti ve veřejných prostorech

Příkladem je realizace kterou můžete zhlédnout v Lipenském pohádkovství na břehu Lipna u Černé v Pošumaví. Fotogalerie malby pro děti je dostupná na www.ivamal.cz

Zde v prostorách chodby je vyobrazen drak jako strážce vstupu do expozice pohádek. Malba vytváří iluzi, plastičnost. V tomto objektu je celé schodiště vymalováno fantasy motivy pohádkové cesty pro děti.

Naučné malby ve školách a školkách

Snažíme se, aby malby v těchto prostorách měli naučný charakter, aby byly ztvárněny hravou a pestrou formou a bylo možné vymýšlet na jejich základě příběhy. Ve školní družině vzniklo na celé stěně akvárium konkrétních pojmenovatelných druhů ryb, v případě malby na chodbě to může být strom s ptáky žijícími v našem kraji. V jídelně děti obklopí ovoce z našich zahrad. Vše má reálnou myšlenku, posunutou do nadčasového příběhu.

Vytisknout E-mail